Wydarzenie w ramach projektu „Czas na czytanie i mądre wychowanie"
dofinansowane ze środków MKiDN

„Dzieci lubią mieć marzenia,
Chcą, by były do spełnienia"

MalyKsiaze

żródło: www.sielicka.galeriasart.pl


O tym jak ważna jest wyobraźnia i że naprawdę warto marzyć przekonała nas Pani Marta Słocińska – fizjo- i arteterapeuta. Na początek narysowaliśmy swoje nastroje, w jakich przyszliśmy na zajęcia. Wyrażaliśmy je w formie słoneczka, które mogło być promieniste, oznaczając nasz świetny humor lub lekko zachmurzone, a niekiedy całkowicie zakryte chmurami, co wskazywało na niezbyt dobre samopoczucie.

Usiedliśmy w kręgu, a Pani Marta przeczytała nam utwór o marzeniach. Następnie na środku położyła niebieskie kółko. Naszym zadaniem było powiedzenie z czym je sobie kojarzymy. Odpowiedzi było tyle ile uczestników bo przecież każdy z nas ma swoje wyobrażenie świata.Potem każdy otrzymał kolorową kartkę, którą miał podrzeć na drobne kawałki. Następnie wrzuciliśmy je na tęczową chustę w kształcie koła. Chwyciliśmy za jej obrzeża i zgodnie z tempem muzyki - najpierw powoli podnosiliśmy i opuszczaliśmy, a potem coraz szybciej i wyżej, szybciej i wyżej.... aż wszystkie skrawki papieru opadły na nas niczym zaczarowany deszcz, mieniący się różnymi barwami. Trochę było sprzątania, ale to nic, zabawa była świetna !

A co najważniejsze, po kąpieli w tak niezwykłym deszczu – wyobraźnia zaczęła nam podpowiadać wspaniałe pomysły - rysowaliśmy swoje marzenia, a potem o nich rozmawialiśmy.

Nie zabrakło też czasu na relaks. Leżeliśmy swobodnie na dywanie na przemian wyciągając ręce i zamykając oczy. I tak odprężeni, zadowoleni - jak uśmiechnięte słoneczka - zakończyliśmy zajęcia.

W warsztatach wykorzystano wiersz „Marzenia" Hanny Niewiadomskiej oraz fragmenty „Małego księcia" Antoine de Saint-Exupery. Zajęcia z arteterapii miały na celu zapoznanie z klasyką literatury dziecięcej, wspieranie i rozwijanie wyobraźni oraz rozwijanie twórczego myślenia. A także odkrywanie relacji między światem wyobraźni a światem realnym – codziennością, rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, umiejętności uważnego słuchania, koncentracji uwagi, wdrażanie do współdziałania w grupie, oraz dostarczenie młodym czytelnikom nowych przeżyć i wrażeń.